Gönderen Konu: İşten Ayrılan Personel  (Okunma sayısı 5629 defa)

Çevrimdışı dündar

  • Uzman
  • *****
  • İleti: 142
İşten Ayrılan Personel
« : 01, Şubat, 2008, 09:21 »
1)Gerek İstifa eden personel,gerek yasal haklarını verdikten sonra işten çıkartılan personel'den ne gibi evrak almak zorundayız ileriki dönemlerde bizden herhangi bir hakkı kalmadığına dai,eğer.
2)Bir personelimiz var satış departmanında bu kişi ile bugün itibariyle sözleşmesi işveren tarafından fesih ediliyor bu kişinin kıdem+ihbar+yıllık izin diğer hakları 6.000.ytl tutuyor.Bu parayı bugün itibariyle ödeyeceğiz fakat bu kişinin bir bayimize mal verirken istihbarat yapmadan aldığı bir çek karşılıksız çıktı çekin tutarı 7.650.ytl .Şirket genel müdürü söz konusu bu tutarı bu personelimizin alacağı’dan mahsup etmek istiyor. sizce kesinti yapabilirmiyiz eğer kesinte yapar isek bölge çalışma müdürlüğüne şikayet edeceğini söylüyor.

Çevrimdışı Lütfi İnciroğlu

  • Yönetici
  • *****
  • İleti: 1.174
Ynt: İşten Ayrılan Personel
« Yanıtla #1 : 01, Şubat, 2008, 10:49 »
1-İşten ayrılan işçiden ibraname (aklama belgesi) alınabilir.

2-İşçi, ücret karşılığında iş edimini sunarak hayatını idame ettiren kişidir. Ticaret erbabı değildir. Kanımca, işveren kesinti yapmaya kalkmakla hatalı davranışta bulunmuş olur. Müşterinin çekinin karşılıksız çıkması velev ki hakkında istihbarat yapımış dahi olsa karşılıksız çıkabilir idi. Bu durum işçiyi bağlamaz. Ticaretin kurallarını çalışanlar değiştiremezler. İşçi haklı çıkabilir.